2015-04-15

Gelato launches Gelato Globe

Det norske selskapet Gelato lanserer i dag verdens første skytjeneste som knytter selskaper med flere kontor sammen med lokale trykkerier over hele verden. Tjenesten lanseres i Norge, Sverige, Tyskland og Danmark. Nyheten Gelato Globe sørger for at multinasjonale selskaper kan laste opp trykkeklart materiale og deretter få det trykket hos et lokalt trykkeri og distribuert til sine internasjonale kontorer innen 48 timer, med nøyaktig samme helhetlige uttrykk og kvalitet, til 40 land.

Løsningen gir også store økonomiske besparelser ettersom tidsbruken som virksomheter tradisjonelt har brukt på direkte kontakt med trykkerier blir redusert med mer enn 50 prosent. I tillegg reduseres shippingkostnader, samt at selskaper kan kutte unødvendige opplag av trykksakene.

Gelato, som har hovedkontor på Fornebu, har håndplukket og kvalitetssikret et utvalg trykkerier rundt om i verden og deretter knyttet dem opp i selskapets skybaserte system for å hjelpe virksomheter med å strømlinjeforme og sentralisere dokumentlagring og trykkeprosesser. Selskaper kan enkelt laste opp trykkeklare filer i skyen og invitere kolleger fra andre deler av verden til å bestille trykking ved behov. Med noen klikk sendes ordren gjennom Gelato Globes nettverk og deretter til trykkeriet nærmest leveringsadressen. Prosessen kan også utføres via mobiltelefon.

• Deleøkonomien, som vi kjenner fra virksomheter som Uber og Airbnb, er nå utvidet til trykkeribransjen gjennom vår revolusjonerende løsning for håndtering av trykksaker, sier gründer og leder for Gelato, Henrik Müller-Hansen.

• Løsningen vår sørger for fornuftig ressursallokering som kutter både tidsbruk og kostnader for virksomheters anvendelse av trykksaker. Minst like viktig er at løsningen er miljøvennlig ettersom den fjerner behovet for å sende trykksaker over store avstander.

Gelato Globe er en av de nye B2B-løsningene fra Gelato, som i dag er etablert i forbrukermarkedet gjennom trykkeritjenesten Optimalprint. Selskapet har 1,5 millioner kunder over hele Europa og får topprangeringer på online evalueringstjenester som Trustpilot.

Privateide Gelato, som til nå har holdt en lav offentlig profil, lanserer i dag også Gelato Cloud, som er en trykkeriløsning for grafiske designere og andre kreatører.

Gelato Globe er tilgjengelig fra både desktop og mobil på www.gelatoglobe.com.

Om Gelato

Gelato er et skandinavisk selskap som bygger verdens mest intelligente skytjeneste for trykksaker og får den 900 milliarder dollar store trykkeribransjen inn i deleøkonomiens tidsalder. Siden selskapet ble grunnlagt i 2007 har det bygd opp en plattform som forbinder trykkerier over hele verden inn i en global «print cloud» med lynrask levering til 40 land. Selskapet har en suksessfull forbrukertjeneste som heter Optimalprint, og lanserer nå to produkter i forretningsmarkedet, Gelato Globe og Gelato Cloud. Gelato har hovedkontoret i Norge, med øvrige kontorer i Sverige, Estland og Ukraina. For ytterligere informasjon, besøk www.gelato.com.

Inside Gelato